Sunderekost.dk

Sunderekost.dk

Squash

Squash, zucchini eller courgette, kært barn har mange navne, men stadig den samme grønsag. Squash har en neutral smag og bløde hvide kerner. Du kan spise squash rå i salater eller stegt, kogt, grillet eller dampet. Du kan også skære den på langs, skrabe kernerne ud og farserer dem og efterfølgende bage dem i ovnen. Smager fantastisk. Squash er også en af ingredienserne i den franske grøntsags ret Ratatouille, men kan også bruges i en wok. Squash indeholder blandt andet A og B vitaminer, samt kalium. Der findes i to typer squash, en sommersquash og en vintersquash. En sommersquash har normalt grønne eller gule frugter. De normale sorter har frugter med en agurke lignende facon, men andre faconer forekommer også. Vintersquash har en anden slags skal og en anden smag og kan opbevares betydeligt længere tid, end vi er vant til, men de bruges på samme måde.

Kalorieindholdet i squash pr. 100 g er 16 Kcal. fordelt på 1,2 g protein, 2,9 g kulhydrat og 1,2 g fedt.

Så slå dig bare løs med denne grønsag.

 
Tags:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

*

 
 
 
 
>