Chilipasta

Chilipasta

Lav din egen Chilipasta. Det er faktisk nemmere end du regner med. I år har jeg haft forskellige chiliplanter stående i min have, med det formål at få lavet en Chilipasta, som kan bruges til lidt af hvert. Mine chilier er ikke store og flotte, men små og farvestrålende, som du kan se. Det betyder ikke det mindste, du kan bruge de chilier som du har lyst til. Det kan være alt fra de helt milde til de stærkeste, eller bare en blanding af det hele. Jeg bruger min Chilipasta til gryderetter hvor retten lige skal have et kick, til supper, dressinger eller til grillet kød, mulighederne er mange. Det eneste det kræver når du skal lave Chilipasta, er en blender, chilier, tomatpure, salt og olie. Det er faktisk ikke sværere end som så. Så har du mod på det, synes jeg du skal prøve det af en dag ved lejlighed.

Kalorieindholdet i 25 g Chilipasta ligger på 48,5 Kalorier, fordelt på 0,6 g protein, 2,2 g kulhydrat, 4 g fedt og 0,6 g kostfibre. God fornøjelse….

Find mere inspiration på https://sunderekost.dk

Ingredienser

  • 400 g chili, mild, stærk eller hvad du foretrækker
  • 2 dåser tomatpure
  • 1 spsk. groft salt
  • ca. 1,5 dl rapsolie

Fremgangsmåde

  1. del chilierne og fjern stok og kernerne, brug handsker
  2. kom de rensede chilier i en blender og tilsæt tomatpure og salt
  3. start med at komme 1 dl. olie ved og blend til du har den konsistens du ønsker, måske skal der tilsættes lidt mere olie
  4. kommes på rene glas og stilles koldt

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

*

 
 
 
 
>