Bearnaisemos

Bearnaisemos

Ikke alle kan lide blomkål men hvad nu hvis jeg siger Bearnaisemos, hvad tænker du så? Det smager skønt og slet ikke af blomkål, samtidig er det et super godt alternativ til kartoffelmosen. Et virkelig godt, simpelt, kreativt og anderledes tilbehør til dit kød eller http://sunderekost.dk/vegetar-delle.html

Vi skal have flere grønsager ind i vores kost, de er fulde af vitaminer og kostfibre. Her er en anderledes måde at snige dem ind i det daglige, og den er meget nemmere at lave end almindelig kartoffelmos, for her skal der ikke først skrælles en stor pose kartofler men sølle to, ellers det er bare at plukke de grønne blade af den friske blomkål og så op i det kogende vand med den sammen med et par søde kartofler. Samtidig får man lige smagen af bearnaise flettet ind i retten, den kan også laves med bl.a. hollandaise pulver fra Knor.

Valget er dit, prøv dig frem med din egen favorit fra Knor og bliv overrasket over hvor skønt det smager. Når du laver denne Bearnaisemos behøver du ikke sauce til retten, den er virkelig cremet og smagfuld, samtidig med at du med god samvittighed kan spise den. Kalorieindholdet i 100 g Bearnaisemos ligger på 79 Kcal. fordelt på 2,7 g protein, 4,7 g kulhydrat, 5,2 g fedt og 2 g kostfibre. Velbekomme… For mere inspiration tjek http://sunderekost.dk

Ingredienser

  • 1 blomkåls hoved
  • 2 søde kartofler, skrællet og skåret i mindre stykker
  • 1 brev bearnaise pulver fra knor
  • 2 spsk. smør
  • lidt salt og peber

Fremgangsmåde

  1. del blomkålen i buketter og kom den og sødkartoffel i en gryde med let saltet vand koges i ca 15 minutter til det er mørt
  2. hæld vandet fra og varm blomkål/kartoffel igennem et par minutter i gryden, så det meste af vandet fordamper, under omrøring da den ellers vil blive tynd
  3. tilsæt smør og bearnaisepulveret og pisk blomkål og kartoffel igennem med en håndmikser
  4. smages til med salt og peber
  5. server din bearnaisemos til dit stegte kød, fisk eller vegetar deller

 

En kommentar

  1. Pingback: Vegetardelle - Sundere kost

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

 
 
 
 
>