Bananer

Har man bananer man ved man ikke lige når at få spist, så er her et rigtig godt tip. Skræl bananerne og læg dem i en frostpose og læg dem i fryseren. Når man så skal lave en smoothie eller kage, kan man lige tage dem ud man skal bruge, og til en smoothie er de perfekte, da de er frosne, så slipper man for at tilsætte isterninger. Den er allerede dejlig kold, når man har lavet den.

Vidste du at en banan indeholder ca. 80 kcal pr. 100 g og er fordelt således ca. 74% vand, 23% kulhydrater, 1% protein, 0,5% fedt og 2,6% fibre alt efter modenhed og vækstbetingelser. I en umoden banan er kulhydraterne mest stivelse. I modningsprocessen bliver stivelsen omdannet til sukker, en fuldmoden banan har kun 1–2% stivelse. Højt sukkerindhold betyder at bananen har et højere energiindhold end æbler eller appelsiner

 

 

GD Star Rating
loading...
Bananer, 5.0 out of 5 based on 1 rating
 
Tags:

Skriv et spørgsmål eller en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

− 6 = 4

 
 
 
 

Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /var/www/sunderekost.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 3343